A Wikipédiából, a szabad lexikonból.
Az Oceanic Flight 815 egy kitalált repülőgép-járat a Lost című televíziósorozatban.
Története
A 815-ös járat több darabra szakad a
Többiek táborából nézve.
2004. szeptember 22. az Oceanic Airlines sydneyi repterére egy átlagos nap virradt. Legalábbis sokan ezt hitték. Miután az utasok átestek az ilyenkor esedékes vizsgálatokon, megnyílt a 23-as kapu, és felszállhattak a 815-ös járatra, ami reményeik szerint Los Angelesbe vitte volna őket.
A gép egy Boeing 747-es típusú utasszállító repülőgép. A pilóta és a másodpilóta elfoglalták a helyüket, majd felhangzott a turbinák moraja, és a gép mozgásba lendül, végül 14:55-kor felszállt. Ha minden jól ment volna ezen a napon 10 óra 42 perckor érték volna el Los Angeles repterét.
Az utaskísérők italokat, ételeket kínálnak, és minden olyat, mint amilyennek lennie kell. Aztán olyasmi történt, amiről az utasok nem tudnak: a rádióösszeköttetés tönkrement, a pilóta megpróbál Fiji felé fordulni, de ekkor a gép megrázkódik. Kigyulladnak az öv bekapcsolását jelző fények. A gép ismét vészjóslóan megrázkódik... Az oxigénmaszkok kiesnek a helyükről, a repülőgép zuhanni kezd. A gép fara hatalmas robaj kíséretében leszakad.
A légnyomás minden mozdíthatót magával ragad. Minden betölt az emberek halálfélelme, és sikolya. A géptörzs is leválik a gép orrától, és iszonyatos sebességgel becsapódik egy tengerpartra...
Ülésrend
Mint minden repülőgép, a 815-ös járat is megkülönböztetett eltérő osztályokat: első osztály, üzleti osztály, és turistaosztály.
A gépet függőlegesen három jól elkülöníthető szintre lehet osztani. Az első szinten, azaz legfelül van a pilótafülke, a személyzeti pihenő- és mosdó. Ugyanezen a szinten vannak az első osztályú helyek. Innen egy lépcső vezet le a következő szintre (amit a rajz ábrázol), ahol további első osztályú helyek találhatóak. Itt van továbbá az elülső tálaló, a buisness és a másodosztályú helyek, és a turista osztály. Természetesen minden szinten vannak mosdók (a rajzon sárga négyszögek). A legalsó szinten található a futóműház, a csomagtér és a raktár. Általában az osztályokat a kijárati folyosók választják el egymástól (a rajzon rózsaszín sáv). Az Oceanic 815-ös járatán 37x9, és 5x2 darab ülés volt a második szinten, azaz 343 darab. Ezek értelem szerint A, B, C, D, E, F, G, H, I jelzésűek voltak.
# |
Név |
Osztály |
Szék |
1 |
Boone Carlyle |
Üzleti |
9E |
2 |
Shannon Rutherford |
Üzleti |
9F |
3 |
Hugo „Hurley” Reyes |
Turista |
20G, 20H* |
4 |
John Locke |
Turista |
24D |
5 |
Jack Shephard |
Turista |
23A |
6 |
Rose |
Turista |
23D |
7 |
Bernard |
Turista |
23E |
8 |
Charlie Pace |
Turista |
29C |
9 |
Kate Astin |
Turista |
27H |
10 |
Edward Marshall |
Turista |
27G |
11 |
Ana-Lucia Cortez |
Turista |
42F |
* Az Egyesült Államok repülőgépein túlsúlyos embereknek két helyre szóló jegyet kell váltaniuk.
A zuhanás
A túlélők a roncsok között
A gép turbulencia miatt zuhant le. A zuhanás közben három részre szakadt. A far rész a fél turistaosztállyal együtt leszakadt, később pedig az üzleti osztály és a „megmaradt” turistaosztályt tartalmazó géptörzs vált le a gép orrától. A géptörzs a sziget partjaira zuhant, a pilótafülke pedig mélyen a sziget belsejében található. A gép fara a sziget másik felén zuhant le, aminek túlélőiről sokáig nem tudtak.